DOLAR 32,2206 -0.08%
EURO 34,7265 0.11%
ALTIN 2.396,930,17
BITCOIN %
İstanbul
16°

PARÇALI BULUTLU

02:00

İMSAK'A KALAN SÜRE

adana haber - agrı haber - haber ajansı - akdag haber - akit tv haber - almanya haber - ana haber bülteni - news haber - ankara haber - arabistan haber - asayiş haber - spor haber - ataköy haber - avrupa gazetesi - avustralya haber - aybastı haber - azerbaycan haber - bağdat haber - bartın haber - başakşehir haber - basın bülten - batum haber - bayburt haber - beykent haber - bilişim haber - boomerang haber - çankırı haber - cnbc haber - cnn haber - dobra haber - doğuş gazetesi - dolunay haber - doruk haber - dünya haber merkezi - ermenistan haber - flash haber - fox haber - fox tv haber - fransa haber - gazete gündem - gaziantep haber - gaziantep haber - giresun haber - global bülten - gümüşhane haber - gümüşhane manşet/a> - gürcistan haber - haber28 haber - 365 haber - 365tv haber - haber60 haber - haber ajansı - haber aktif - best haber - birgün haber - objektif haber - haber özetleri - sizin haber - hakkari haber - hep haber - ığdır haber - ılgın haber - ingiltere haber - internet haber - iskenderun haber - istihbarat haber - kadının sesi haber - kanada haber - kanal24 haber - kanal7 haber - kanal a haber - kanal t haber - kapsam haber - karadeniz haber - karamürsel haber - kazakistan haber - kent haber - kıbrıs haber - kıbrıs tv haber - küçükçekmece haber - maçka haber - madtv haber - magazinpress haber - makedonia haber - malatya haber - megachannel haber - merkez ana haber - muş haber - olay tv haber - öncü haber - özbekistan haber - özgür haber - özlem haber - parti haber - pause haber - polis haber - samsun gazete haber - sandıklı haber - seçim haber - sendika haber - show haber - show tv haber - sivil haber - star tv haber - suriye haber - tatil haber - teşkilat haber - tokat gazete haber - trt1 haber - türkistan haber - tv5 haber - tvnet haber - ultra haber - ulusal bülten haber - ulusal kanal haber - vatan haber - uluslararası haber - yerel bülten haber - yeryüzü haber - zaman haber - adalet haber - adana gündem haber - alem haber - aliağa haber - amasya haber - anadolu manşet haber - ankara güncel haber - antalya haber - antep gazetesi haber - askeri haber - aydın haber - bağcılar haber - basın haber - beylikdüzü haber - beypazarı haber - beyşehir haber - bodrum haber - bomba haber - bozkır haber - cep haber - çeşme haber - denizli gündem haber - doğubeyazıt haber -elbistan haber - erzurum gündem haber - evrensel haber - evrim haber - gaziantep bülten haber - girişim haber - gölbaşı haber - 365 haber - 44 haber - 73 haber - 77 haber - aksiyon haber - arşiv haber - bir haber - channel haber - karadeniz haber - özet haber - port haber - sosyal haber - haber yazıyo - haber yelkeni - hemen haber - istanbul haber - istanbul son haber - kandıra haber - kars manşet haber - kayseri manşet haber - magazin tv haber - merzifon haber - nesil haber - news haber - onay haber - ordu manşet haber - şafak haber - samsun manşet haber - sarıyer haber - sarıyer son haber - sky haber - tarım haber - taşova haber - trabzon manşet haber - video haber - yükseliş haber - zafer haber - küre haber - haber - haber - anadolu haber - antakya haber - çarşamba haber - aksiyon haber - haber turu - ulusal haber - internet gazetesi haber - millet gazetesi haber" - moda haber -organik haber -smart haber -terme haber - zara haber
Yapay zeka ve otomatik çeviri, dil öğrenme ihtiyacının yerini almayacak
447 okunma

Yapay zeka ve otomatik çeviri, dil öğrenme ihtiyacının yerini almayacak

ABONE OL
21 Mart 2024 00:57
Yapay zeka ve otomatik çeviri, dil öğrenme ihtiyacının yerini almayacak
0

BEĞENDİM

ABONE OL

British Council ve Öğrenimde Dijital İnovasyon Araştırma Enstitüsü tarafından, dünya çapında 1.348 İngilizce öğretmeni arasında İngilizce öğretiminde yapay zeka kullanımı ve uygulamalarına ilişkin görüşleri araştıran rapor yayınlandı. Öğretmenler arasında en yaygın kullanılan yapay zeka destekli araçların dil öğrenme uygulamaları olduğu ortaya çıkarken, katılımcıların yüzde 51’i yapay zekanın öğretmenler olmadan İngilizce öğretebileceğinden şüphe duyuyor.

Birleşik Krallık’ın kültürel ilişkiler ve eğitim fırsatlarından sorumlu uluslararası kuruluşu British Council ve Öğrenimde Dijital İnovasyon Araştırma Enstitüsü (ODUGlobal, Old Dominion University, ABD) tarafından geliştirilen ‘İngilizce öğretiminde yapay zekâ: Geleceğe hazırlık başlıklı araştırma, dünya çapında İngilizce öğretiminde ve öğreniminde yapay zekanın kullanımını inceledi ve 118 ülke ve bölgeden 1.348 İngilizce öğretmeninden İngilizce öğretiminde yapay zekanın kullanımına ilişkin yanıtlar topladı. Literatür taraması, anket ve nitel görüşmelerden oluşan rapor, yapay zekanın şu anda İngilizce öğrenimi ve öğretiminde nasıl kullanıldığına, mevcut araştırmaların nereye odaklandığına ve öğretmenlerin ve diğer kilit paydaşların hızla gelişen yapay zeka teknolojilerinin ortaya çıkışı ve uygulanması hakkında nasıl hissettiklerine dair derinlemesine bir analiz içeriyor.

Öğretmenlerin yapay zeka kullanımları için eğitim gerekiyor

Yapılan ankete göre, İngilizce öğretmenlerinin yüzde 60’ı yapay zeka ve otomatik çevirinin sonunda dil öğrenmeyi gereksiz hale getireceği görüşüne katılmıyor. Birçok katılımcı ise dillerin derin kültürel, sosyal ve duygusal yönlerini ve insan etkileşiminin kalıcı değerinin yapay zeka ile değiştirilemeyeceğini vurguluyor.

Yapay zekaya rağmen dil öğrenmeye devam etme ihtiyacı doğrultusunda, İngilizce öğretmenlerinin yüzde 70’i öğrencilerin bu araçların yardımı olmadan İngilizce yazabilmeleri ve özerk yazma becerilerini geliştirmeleri gerektiği konusunda hemfikir. Öğretmenlerin yeni öğrenme ortamındaki rolüne gelince, katılımcıların yüzde 51’i yapay zekanın 2035 yılına kadar öğretmen olmadan İngilizce öğretebileceğine şüpheyle yaklaşıyor ve ‘gerçek’ eğitimcilerin önemini vurguluyor.

Katılımcıların yüzde 80’i ayrıca, dünyadaki farklı İngilizce çeşitlerinin öğrenilmesini desteklemek, dil öğreniminde kapsayıcılığı ve gerçekçiliği kolaylaştırmak ve öğretmenleri endişelendiren standardizasyon ve verimlilik sorunlarını azaltmak için yapay zekanın geliştirilmesi gerektiğine işaret ediyor.

Ankette yer alan ifadelerin büyük çoğunluğunda öğretmenler tarafından dile getirilen tarafsızlık, uzmanlara göre İngilizce öğretiminde yapay zekanın ortaya çıkışının yarattığı belirsizliği gösteriyor. Öğretmenlerin yalnızca yüzde 20’si yapay zekayı öğretimde kullanmak için yeterince eğitimli olduğunu, yüzde 54’ü ise bu alanda yetersiz eğitim aldığını düşünüyor. 

Yapay zeka, İngilizce eğitim materyallerinin oluşturulmasına katkı sağlıyor

İngilizce öğretiminde yapay zeka: Geleceğe hazırlık’ araştırmasında yer alan ankette, danışılan öğretmenlerin görüşlerine ek olarak, İngilizce öğretmeninin İngilizce öğretim çalışmalarında yapay zekayı nasıl kullandıkları hakkında da bilgi toplandı. Öğretmenler tarafından en yaygın olarak kullanılan yapay zeka destekli araçlarının dil öğrenme uygulamaları (yüzde 48), dil oluşturma yapay zekası (yüzde 37) ve sohbet robotları (yüzde 31) olduğu ortaya çıkıyor. Bununla birlikte, katılımcıların yüzde 24’ü listelenen yapay zeka araçlarından hiçbirini kullanmadıklarını bildiriyor.

İngilizce öğretiminde yapay zekanın en yaygın kullanım alanlarına bakıldığında ise katılımcıların yüzde 57’si yapay zekayı materyal oluşturmak için kullanırken bunu, öğrencilerin İngilizce pratik yapmalarına yardımcı olmak (yüzde 53) ve ders planları oluşturmak (yüzde 43) takip ediyor. Bununla birlikte, katılımcıların yüzde 18’i yapay zekayı bu amaçların hiçbiri için kullanmadıklarını söylüyor. Bu da yine yapay zeka konusunda eğitim eksikliği ve İngilizce öğretiminin bugünü ve geleceği üzerindeki etkisi konusundaki belirsizlikle bağlantılı olabileceği görüşünü destekliyor.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP
deneme bonusudedektifdeneme bonusu veren sitelerfixbetfixbetantalya escortmatadorbethukuk forumDijital Pazarlama Ajansıgaziantep escortantep escorthaberankara laptop alım satımistanbul evden eve nakliyatözel dedektifescort bayanwebmaster forum