Türkiye’nin sosyal medya tablosu: O uygulama 58.4 milyon kişi ile zirvede
Bakan Uraloğlu'nun aktardığına göre, internet kullanan kişi sayısı 77,3 milyona ulaşmış durumda. Sosyal medya kullanıcılarının sayısı son bir yılda yüzde 1,7 oranında artış gösterdi. Bu kullanıcıların yüzde 53,4'ünü erkekler, yüzde 46,6’sını ise kadınlar oluşturuyor.
Türkiye’de internet kullanıcıları günlük ortalama 7 saat 13 dakikayı internette, bunun 2 saat 43 dakikasını ise sosyal medyada geçiriyor. Ayrıca, bireyler aylık ortalama 7,6 farklı sosyal medya platformu kullanıyor.
Kullanıcıların sosyal medya platformlarındaki önceliği; arkadaşlar, aile üyeleri ve tanıdıklarının hesaplarını takip etmek. Bu tercihi, kullanıcıların satın aldığı veya satın almayı düşündüğü markaların hesapları izliyor.
Bakan Uraloğlu, sosyal medya kullanım amaçlarını ise şu şekilde sıraladı: Haber hikayelerini okumak, arkadaşlar ve aile ile iletişim kurmak ve boş zamanı değerlendirmek.
Platform bazlı verilere göre, Instagram 58,4 milyon kullanıcıyla Türkiye'de en çok tercih edilen sosyal medya uygulaması konumunda. Onu 57,5 milyon kişiyle YouTube, ardından 40,2 milyon kişiyle TikTok takip ediyor.
Facebook’un kullanıcı sayısı 34,8 milyon olarak belirlenirken, X (eski adıyla Twitter) platformunu kullanan kişi sayısı 19,7 milyon. 2024 yılı itibarıyla Instagram kullanıcı sayısı yüzde 8,5 artarken; TikTok, Facebook ve X için bu artış sırasıyla yüzde 2,9, yüzde 1,3 ve yüzde 1 olarak açıklandı. YouTube kullanıcı sayısında ise değişim yaşanmadı.
Kullanıcıların platformlarda geçirdiği süreler de dikkat çekici:
Instagram’da ayda ortalama 32 saat 36 dakika, TikTok’ta 26 saat 26 dakika, YouTube’da 23 saat 31 dakika, Facebook’ta 9 saat 45 dakika, X’te ise 5 saat 4 dakika geçiriliyor.
Bu habere emoji ile tepki ver
Haber Kaynak : SOZCU.COM.TR
"Yayınlanan tüm haber ve diğer içerikler ile ilgili olarak yasal bildirimlerinizi bize iletişim sayfası üzerinden iletiniz. En kısa süre içerisinde bildirimlerinize geri dönüş sağlanılacaktır."